3. Träning när jag är 65 #uppochhoppaijuni

Det här är ett inlägg i 30 dagar i juni — en träningsbloggutmaning, skapad av Sofy (se här).

Om 38 år är jag 65. Då är min träning precis som nu — lustbetonad, glädjefylld och för jäkla kul. Jag springer, skuttar och hoppar. Lyfter och drar. Yogar. Naturen är mitt gym. Det är här jag laddar ur, samlar ny kraft och låter tankarna flöda.

Det är genom rörelse i naturen som jag kommer sådär nära mig själv. Den riktiga jag.

Och för att ovanstående faktiskt ska vara möjligt om 38 år, då när jag är 65, så ska jag fokusera på vägen härifrån och dit.

Stressar inte, och balanserar träning med vila, avslappning och sömn — för kroppen ska ju hålla i många år till. Gör ingenting som jag inte tycker om — för träning ska ju vara roligt! Tar hand om kropp och sinne för att den framtiden ska vara möjlig. Jag bohemtränar, som Itsallaboutmovement-Stina säger. Älskar det uttrycket. Jag tränar för livet, för att må bra.

Jag ska vara 65 år gammal — stark och glad. Jag ska springa, skutta. Lyfta, dra. Yoga. Alltid med träden, bergen och fågelkvittret som backdrop.

Hur tränar du när du är 65 år?

/ Anna

2 reaktioner på ”3. Träning när jag är 65 #uppochhoppaijuni

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s